AAN DE SLAG MET EZSUPPORT

Een goed begin is het halve werk. En dat geldt zeker zo voor EzSupport. Wanneer je ongeveer 15 apparaten in je overzicht hebt, begin je de voordelen van EzSupport vanzelf te merken. Je handleiding en aankoopbewijs heb je altijd bij de hand. En in geval van support sta je meteen in contact met je retailer. In de toekomst wordt EzSupport nog uitgebreid met meer handige functies. Het doel van EzSupport: op één plek toegang bieden tot alle informatie van al jouw apparaten waar je behoefte aan kan hebben. Zo hoef je nooit meer te zoeken naar informatie en heb je altijd de juiste informatie snel gevonden.

EERSTE BLIK

Nadat je EzSupport hebt geïnstalleerd, registreer je een eigen account. Wanneer je voor het eerst binnen komt zie je in je overzicht deze 8 iconen staan.

8-apparaten

Dit zijn 8 soorten apparaten die het meest voorkomen in Nederlandse huishoudens. Grote kans dus dat jij deze ook hebt. Heb jij één van die apparaten? Klik op de tegel in EzSupport en je kunt beginnen met toevoegen!

SNEL EN VEEL

Wij mensen zitten eenvoudig in elkaar. We willen met zo min mogelijk moeite zo veel mogelijk resultaat. Dat kan ook bij EzSupport. Heb je een online account bij één van de aangesloten retailers? Dan kun je in één keer je gehele aankoophistorie bij die retailer in EzSupport downloaden. Kwestie van een minuutje!

Het werkt heel simpel. Binnen EzSupport log je in met de gegevens van je account bij bijvoorbeeld Media Markt. Deze gegevens worden versleuteld en hiermee wordt ingelogd in jouw Media Markt account. De apparaten die in jouw account staan worden samen met de rekeningen gedownload naar je EzSupport account. Alle informatie wordt vervolgens op de juiste plek gezet, en klaar! Dus als je 12 apparaten hebt gekocht bij Media Markt online of met je Media Markt Club kaart, staan deze 12 apparaten in 1 actie in je eigen overzicht. Dit werkt overigens ook al voor je Coolblue account.

toevoegen-uit-winkel-account

En geen zorgen, je inloggegevens van je Media Markt account worden niet opgeslagen. Deze staan op je telefoon en daar kunnen wij niet bij. In de toekomst wordt het mogelijk om steeds meer accounts van retailers te koppelen aan je EzSupport account. Laat ons weten welke retailers jij nog mist!

NIEUWE APPARATEN? SCANNEN!

ean-barcode-scannenEen andere snelle manier om een apparaat toe te voegen, is door de EAN barcode te scannen. De EAN-13-barcode is een barcode met 13 cijfers. ‘EAN’ staat voor ‘Europese Artikel Nummering’ en is een uniek nummer dat vrijwel ieder verpakt product in Nederland heeft. Dus ook jouw elektronische apparaten.

Heb je nog een doos liggen? Of heb je net een nieuw apparaat gekocht, nog in de verpakking? Pak EzSupport en scan die barcode. In 1 klik heb je het apparaat toegevoegd. De mogelijkheden van de EzSupport scanner worden binnenkort flink uitgebreid. Zo kun je met straks ook bonnetjes en rekeningen scannen.

AL HET ANDERE: HANDMATIG VINDEN!

Natuurlijk heb je nog een heleboel apparaten thuis staan die niet toe te voegen zijn vanuit een retailer account of door een EAN barcode scan. Deze kun je toevoegen door ze handmatig op te zoeken in EzSupport. Lees op deze pagina meer uitleg hoe je dit snel en eenvoudig kunt doen.

Bij standaard zoeken kun je de volledige product naam van je apparaat ingeven. EzSupport zoekt dan in de database naar het betreffende product. Is er niks gevonden, dan kun je geavanceerd zoeken of hulp inschakelen. Bij geavanceerd zoeken kun je categorieën en een merk filter toepassen op je zoekopdracht. Bij hulp van EzSupport schakel je de support afdeling voor hulp bij het vinden van jouw apparaat in de database van EzSupport.

EN WAT NU?

Als je alle producten uit je retailer accounts en via de EAN scan hebt toegevoegd ben je al aardig op weg. Vergeet natuurlijk niet om foto’s van je bonnetjes en rekeningen toe te voegen. Altijd handig om bij de hand te hebben in geval van reparaties of garantie.

Achter de schermen is EzSupport inmiddels druk bezig om alle informatie van jouw apparaten compleet te maken. Binnen 24 uur vind je daarom de handleiding, specificaties en goede plaatjes van jouw toegevoegde apparaten in jouw overzicht. Binnenkort vind je in EzSupport nog veel meer handige informatie over jouw apparaten.

PROBLEMEN OF TIPS

Ervaar je problemen tijdens het toevoegen van apparaten? Of heb je tips voor ons hoe we het toevoegen voor jou makkelijker kunnen maken? Stuur ons je tips naar. Alle feedback is welkom. Samen maken we EzSupport nog beter.